מצבות הן חלק בלתי נפרד מהתרבות האנושית והן נמצאות בכל רחבי העולם. הן משמשות כסמלים חשובים במערכת האמונות והתרבויות של כל קהילה ועם. בכדי לכבד את זכר הנפטרים, מציינים את השפעתם החיובית של הנפטרים על החיים שלנו. המצבה, הקבר ו/או האנדרטה הם דרכים שונות לכנס את הנפטר לזיכרון הקהילה ולהגביר את המודעות לתרבות, ההיסטוריה והמורשת שלו. 

הם מספקים מקום ראוי ומכובד, ובדת היהודית אף קדוש, ע"מ שאנשים החיים יוכלו להתחבר למקום, לזכר ולמורשת הנפטרים, לשתף את הסיפורים והזיכרונות שלהם עם הדורות הבאים ועוד. אם כך המצבה עצמה משמשת לא רק כסמל לזיכרו של הנפטר, אלא גם כדי לשקף את רוחו ואת המורשת שהותיר. 

בהתאם למסורת ולתרבות המקומית, המצבה יכולה לכלול מידע על הנפטר כמו שם, תאריך לידה ופטירה, ופרטים נוספים על חייו וההשפעה שהשאיר בעולם. בנוסף, המצבה אמורה להיות מעוצבת בצורה שמשקפת את האישיות והתרבות של הנפטר, כך שהמבקרים יכולים להבין ולהתרגש מהסיפור שלו ובעיקר להזדהות עם הדברים, זה יקרה אך ורק עם המצבה מעוצבת בצורה המזכירה את הנפטר. גם לחומרים מהם בנויה המצבה השפעה לא מבוטלת. להנצחת אנשים מסוים כדאי לשקול חומרים כמו סלעים ובזלת למצבות, ולאחרים כדאי לבחור בגרניט ושיש, לצנועים כדאי לבחור באבן חברון ואבנים טבעיות נוספות וכך הלאה.

הואיל והמצבה משמשת גם כמקום לקיום טקסים ואירועים שמכבדים את הנפטר ומחזקים את הקשר בין החיים והמוות כדאי שעיצוב המצבה יהיה מוקפד ואיכות החומר תהיה גבוהה. 

מצבה כנה הבנויה ברוח הנפטר מאפשרת למבקרים מפגש רוחני בו ניתן להביע את הכאב והזיכרון ולמצוא נחמה ותמיכה בזמן סבל ואבל. בנוסף, המצבה יכולה לשמש כמקור למחקר היסטורי ואנתרופולוגי. היא מספקת מידע על תרבויות עבר ועל האנשים שחיו בהן, ומאפשרת לחוקרים ללמוד על החיים והמורשת של הנפטרים.

נסכם כך:

המצבה היא חלק חשוב מהתרבות האנושית שמסייעת לנו לזכור ולשמר את הנפטרים, לשקף את רוחם ואת המורשת שהשאירו, ולהביע את הכבוד והזיכרון שלנו כלפיהם וראוי שתשדר כנות ונאמנות למקור שהוא הנפטר והשפעתו על החיים במהלך חייו. בוחרים חומרים המתאימים לאותו נפטר וחומרים המעידים על אופיו. רק כך אנו באים לקברו וחשים  תחושות שמצבה ראויה אמורה להעביר.

זקוקים למידע מועיל ועדכני על מצבות?

אנו ממליצים לכם לקרוא הכל על מצבות באתר בו הנכם גולשים כעת

באם הנכם זקוקים למידע על מצבות קיר עברו לאתר של מצבות קיר שם מרוכז מידע מועיל על מצבות קיר.

לקטלוגים מומלצים של מצבות

קטלוג דוגמאות למצבות

קטלוג מצבות העשיר יותר ברשת הוא בלי ספק קטלוג המצבות באתר אינדקס מצבות הישראלי

קטלוג מצבות קיר באתר מצבות קיר



אם אתם זקוקים למצבות איכותיות במחירים הוגנים אני ממליץ לכם לחפש באתרים הבאים:

אתר אינדקס מצבות הישראלי, אתר מצבות ברקת, אתר מצבות מצדה, אתר מצבות קיר, אתר מצבות רעננה, אתר מצבות פתח תקווה, אתר מצבות אשקלון והדרום, אתר מצבות מודיעין, אתר מצבות אריאל, אתר קטלוג מצבות


מצבות המשפצים שיפוץ וחידוש מצבות